Promocje i nowości

Kategorie

Szybki zakup

Proszę podać numer artykułu z Naszego katalogu.

Informacje

O sklepie...

Czym należy się kierować przy jej wyborze do swojego lokalu?

Muzyka towarzyszy każdemu człowiekowi już od chwili jego poczęcia. Pierwszym prawdziwym i zarazem żywym muzykoterapeutą w życiu każdego z nas, było już w życiu prenatalnym serce naszej matki i jego miarowy rytm. Pomimo tego, że często nie zdajemy sobie z tego spawy, muzyka i otaczający nas świat rytmów i dźwięków wywierają ogromny wpływ na nasze samopoczucie. To właśnie dlatego muzyka w naszym lokalu i jej odpowiedni dobór jest tak ważnym elementem nowoczesnego i zarazem efektywnego marketingu.

Oto pięć żelaznych zasad, którymi warto kierować się
podczas wyboru muzyki do firmy:

Gust

Wybierając muzykę do swojego lokalu, nie kierujmy się nigdy swoim gustem czy też gustem pracowników. Muzyka ma służyć naszemu klientowi. Oceny umiejętności kucharza szukającego pracy w pięciogwiazdkowym hotelu, nie dokonuje podniebienie menagera hotelu. W takim przypadku również kierujemy się tym, czy kucharz gotuje smacznie dla szerszego grona odbiorców czyli wszystkich potencjalnych klientów naszego hotelu. Pamiętajmy również o tym, że zgodnie z zasadami opisanymi w ekonomii w dzisiejszym świecie handlu i usług wygrywa ten, kto potrafi zaskakiwać swojego klienta. Jeśli zaskoczymy klienta inną, atrakcyjną muzyką, której nie słucha on na co dzień w mediach, to może być to na tyle inne i wyróżniające się na tle konkurencji, że zapadnie na dłużej w pamięci klienta i będzie powodem jego powrotu. Muzyka nie musi być głównym tego powodem, wystarczy, że w jakikolwiek sposób się do tego przyczyni.

Rodzaj

Dobierajmy starannie muzykę do oczekiwań naszego klienta. Jeśli prowadzimy bar, kawiarnię restaurację, w której klient często bardzo szybko w porze porannej wypija kawę i pędzi dalej do pracy, to trudno będzie nam przekonać go do słuszności nagłośnienia tego lokalu terapeutyczną muzyką relaksacyjną, której nadrzędnym celem jest uspokojenie słuchacza. Ten klient oczekuje żywszej muzyki. Jego preferencją może być nawet radio z porannymi wiadomościami. Jeśli jednak posiadamy bar, klub lub restaurację, w której spotykają się ludzie w celu spokojnego spożycia posiłku, porozmawiania lub lektury prasy, w której samotne osoby spędzają czas swojego lunchu, to profesjonalna instrumentalna muzyka tła będzie zdecydowanie lepszym wyborem aniżeli radio.

Jakość

To podstawa sukcesu w wielu dziedzinach. W muzyce, jeśli ma ona spełniać w pełni swoje zadanie i zdecydowanie wpływać na samopoczucie klienta w sposób maksymalnie pozytywny, jej jakość będzie miała bardzo ważna znaczenie. Nie zaskoczymy pozytywnie naszego klienta muzyką odtwarzaną w paśmie przypominającym jakość rozmowy telefonicznej. Nie zrobimy też odpowiedniego wrażenie wielkim dudnieniem basów czy zbyt syczącym sopranem. Zarówno jakość samych nagrań jak i sprzętu, na którym odtwarzamy muzykę musi być odpowiednio dobrana do tego, aby zapewnić siłę przekazu. 

Głośność

To również bardzo ważny element recepty na sukces z muzykoterapią. Bez względu na to jaką muzykę odtwarzamy, nie osiągniemy pozytywnych i zarazem założonych efektów, jeśli będzie ona grać zbyt głośno. W takim wypadku zacznie przeszkadzać naszym klientom. Nie można popadać również w skrajność z jej ściszaniem. Za cicho to jakby wcale. Pamiętajmy, że odbiór muzyki będzie zdecydowanie lepszy, jeśli zagwarantujemy dobrej jakości głośniki. Czym lepiej będzie ona brzmiała tym mniej zauważalne będzie jej nieodpowiednio dobrany poziom głośności. Ta uniwersalna recepta podpowiada, że warto inwestować w odpowiednie głośniki i ich równomierne rozłożenie.

Warto o nim pomyśleć. Jeśli będziemy nagłaśniać salę o powierzchni 50 metrów jednym głośnikiem, to zawsze spotkamy problem polegający na tym, że dla ludzi siedzących blisko głośnika muzyka będzie zbyt głośna a dla innych siedzących daleko będzie niesłyszalna

Uwaga! Dla spełnienia założeń muzykoterapeutycznych profesjonalna muzyka tła w lokalu powinna wypełniać ten lokal, a nie dochodzić z miejsc, w których umieszczone są głośniki. Zdecydowane lepszym rozwiązaniem jest zatem zastosowanie wielu mniejszych głośników grających ogólnie ciszej aniżeli dwóch dużych grających głośno. Zasada ta ma zastosowanie również w wypadku gdy kierujemy się jakością dużych głośników, która to w tym przypadku nie będzie miała zasadnego wytłumaczenia.

Obszerność

Obszerność kolekcji ma w wielu przypadkach stosunkowo duże znaczenie. Wszystko, nawet to najlepsze może się kiedyś znudzić. Szczególnie jeśli słucha się tego samego kilka razy dziennie. Pamiętajmy, że dobierając muzykę do lokalu powinniśmy pomyśleć o jak największym zniwelowaniu możliwości powtórzeń. Szerokość i zróżnicowanie oferty muzycznej musi być dopasowane do średniego czasu pobytu klienta. Nie może on też mieć wrażenia, że zawsze gdy wejdzie gra dokładnie to samo.

Dodatkowym problemem może być odbiór muzyki przez pracownika, który pracując w nagłośnionym pomieszczeniu staje się automatycznie jej czynnym odbiorcom. Często trwa to cały dzień. Wiadomym jest fakt, że należy pomyśleć o korzyściach firmy wynikających z dobrze dobranej muzyki, ale czy chcielibyśmy być na jego miejscu. Jak może wpływać na psychikę muzyka, którą musielibyśmy słuchać 12 razy dziennie przez 360 dni w roku? Taka sytuacja ma miejsce w firmie, w której jedna 45 minutowa płyta będzie odtwarzana w pętli przez cały dzień.

Dobrym kryterium doboru szerokości i zarazem zróżnicowania oferty w przypadku firm, jest długość zmian pracowniczych. To właśnie w ciągu ich trwania nie powinno dochodzić do powtórzeń utworów muzycznych. 

Przebój

Przebój nie koniecznie dobry na wszystko. Pomimo tego, że przeboje powstają wtedy gdy dużo ludzi ich słucha, to w profesjonalnej muzyce tła nie spełniają się wcale. Zbyt charakterystyczne utwory muzyczne noszące znamiona przeboju potrafią szybko się nudzić. Wykorzystanie ich w muzykoterapii powoduje zbyt mocną absorbcję umysłu słuchacza, a co za tym idzie skoncentrowanie się na treści muzyki. To zjawisko towarzyszące słuchaniu przebojów nie jest wskazane. Muzyka w lokalu ma być postrzegana jako jego element i nawet jeśli będzie towarzyszyła nam w zabiegu kosmetycznym lub podczas spożywania posiłku nie powinna stanowić roli pierwszoplanowej.

Jeśli nasi klienci dostrzegą muzykę, to bardzo dobrze. Pamiętajmy jednak o tym, że nie będzie ona jednak nigdy jedynym powodem ich ponownych odwiedzin.

W muzyce tła i profesjonalnej muzykoterapii nie szukamy przebojowej muzyki zachęcającej nas do tańca, lecz ogólnego często po części podświadomego, pozytywnego jej wpływu na słuchacza. Nie oznacza to jednak automatycznie tego, że muzyka do firmy musi nas usypiać i być monotonna. Najlepszym przykładem tego, że tak nie jest w kolekcji VTM stanowi szeroki wybór muzyki nazwanej mianem wellness. Zaskakującym w niej jest to, że nadaje się zarówno do jazdy samochodem jak i relaksacji.

Najlepsza ocena to ocena klienta!

Najlepszym dowodem na to, że posiadamy idealnie dobraną muzykę będzie fakt zapytania klienta o muzykę, która właśnie wypełnia nasze wnętrza. W przypadku produktów VTM zdarza się to często dlatego wydawnictwo przygotowało specjalną ofertę oraz mały ekspozytor dla tych podmiotów, które chciałby umożliwić swoim klientom zakup płyt produktów VTM.

Z powrotem

Szukaj:
Szukanie zaawansowane »

Koszyk

Twój koszyk jest jeszcze pusty!

Witamy ponownie

E-mail:
Hasło:
Zapomniałeś hasło?

Kontakt

Informacje i zamówienia telefoniczne w godzinach od 7:00 do 15:00

77 423 14 05
77 423 14 18
518 395 518
518 368 875
Napisz do nas

Serwis telefoniczny po godzinie 15:00, tel. 605 300 028

Promocje

Świąteczne inspiracje - Christmas Piano Inspiration

Świąteczne inspiracje - Christmas Piano Inspiration
zamiast 40,00 PLN
tylko 35,00 PLN
Oszczędzasz 13 % / 5,00 PLN

z 23 % VAT Wysyłka

Newsletter

E-mail:

Bestseller

01. Afrykańskie marzenia - African Dreams

39,50 PLN
z 23 % VAT Wysyłka

02. Duch Azji - Asian Spirit

39,50 PLN
z 23 % VAT Wysyłka

03. Kolorowy certyfikat imienny

10,00 PLN
z 23 % VAT Wysyłka

04. Balans - Balance

59,50 PLN
z 23 % VAT Wysyłka

05. Gitarowe impresje - Traumhafte Gitarren Impressionen

39,50 PLN
z 23 % VAT Wysyłka

Producent

Grupa klientów


Grupa klientów: Guest

Przyłącz się do nas na facebookuVTM - Youtube

Kto jest w sklepie?

Obecnie jest:
58 Gość/Gości oraz
0 zarejestrowany/nych użytkowników
Parse Time: 0.549s