Promocje i nowości

Kategorie

Szybki zakup

Proszę podać numer artykułu z Naszego katalogu.

Informacje

O sklepie...

Informacje o muzyce i jej publicznym odtwarzaniu w lokalu firmowym.

Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., podmioty gospodarcze odtwarzające muzykę na terenie swojej firmy w taki sposób, że jest ona słyszalna przez klienta, mają obowiązek odprowadzania opłat za publiczne odtwarzanie nagrań audio i wideo do odpowiednich Organizacji Zbiorowego Zarządzania (ZPAV, ZAIKS, STOART, SAWP). Jedyny wyjątek w takim przypadku stanowi muzyka zwolniona z opłat za publiczne odtwarzanie. Warunkiem takiego zwolnienia jest korzystanie tylko i wyłącznie z tego rodzaju muzyki oraz posiadanie odpowiednich zaświadczeń lub certyfikatów poświadczających faktyczne i niepodważalne zwolnienie z opłat na rzecz twórców, artystów i producentów. Uwaga! Sama informacja "muzyka z zwolniona z opłat", lub brak zakazu publicznego odtwarzania nośnika, umieszczona przez wydawcę na płycie nie jest podstawą do zwolnienia i nie chroni przed odpowiedzialnością karną.

W informacji, którą musi dysponować podmiot odtwarzający muzykę musi widnieć rodzaj zwolnienia oraz czas. Ponadto na podmiocie wystawiającym takie zaświadczenie istnieje obowiązek nazwania lub wymienienia organizacji lub grupy zawodowych, które obejmuje dane zaświadczenie, certyfikat czy licencja. Zaświadczenie musi być podpisane w sposób czytelny, a firma lub osoba wystawiające zaświadczenie musi posiadać prawo do jego wystawienia oraz umieć to prawo w razie konieczności poświadczyć. Częstym przypadkiem jest fakt wystawienia zaświadczanie informującego o zwolnieniu z opłat przez pośrednika sprzedaży, który nie posiada wystarczającej wiedzy na temat praw autorskich sprzedawanych przez siebie produktów. Tłumaczy się on tym, że rozmawiał z kompozytorem utworów zawartych na płycie i ten przekazał informację, iż jego muzyka jest zwolniona z opłat. Niestety w świetle prawa nie jest to wystarczające do tego, aby wystawić pisemne zaświadczenie o zwolnieniu z opłat, a w przypadku kontroli nie zwalnia podmiotu z odpowiedzialności za nielegalne odtwarzanie muzyki w lokalu publicznym bez uiszczania opłat na rzecz OZZ.

Kupujący ma obowiązek sprawdzenia faktu zwolnienia muzyki z opłat na rzecz wszystkich grup zawodowych związanych z jej produkcją. Grupami zawodowymi w rozumieniu prawa autorskiego i pokrewnego są artyści, kompozytorzy, autorzy tekstów, wykonawcy, muzycy oraz producenci.

Za odtwarzanie (emitowanie, granie) muzyki nie zwolnionej z opłat bez posiadania umowy z odpowiednimi Organizacjami Zbiorowego Zarządzania, przedsiębiorcy narażają się na wysokie kary pieniężne. Kontrole przeprowadzane przez funkcjonariuszy wydziałów do walki z przestępczością gospodarczą oraz przedstawicieli OZZ coraz częściej poza samą umową, naliczają należne im opłaty od daty rozpoczęcia działalności. Jedna z organizacji, Związek Producentów Audio Video w skrócie ZPAW, w przypadku braku wymaganej umowy, kieruje wnioski do prokuratury. Z publikacji ZPAV zamieszczonej na stronach internetowych związku wynika, że przedsiębiorcy chcący zapewnić odpowiedni nastrój swoim klientom zdają sobie sprawę z tego jak ważnym (pomimo, że nie głównym) elementem ich usługi jest muzyka. Przeprowadzane badania pokazują, że muzyka ma ogromny wpływ na zachowanie się klientów lokali gastronomicznych i usługowych. Można powiedzieć, że przyciąga ich lub odrzuca. Najważniejszym i najbardziej obrazowym przykładem jest jednak fakt, że w lokalu którego właściciel zadbał o odpowiednio dopasowaną do miejsca oprawę muzyczną, klient potrafi pozostawić znacznie więcej swoich pieniędzy jak i dużo częściej do niego powracać. Niekoniecznie dzieje się to w pełni świadomie. Dużo ankietowanych klientów mówi wprost: bo tam było po prostu miło, fajnie, przyjemnie”. Inni mówią: była wspaniała atmosfera, jeszcze inni wyrażają się bardziej dosłownie: była wspaniała muzyczka, pamiętam ten czas jako bardzo miło spędzony - donosi w swej publikacji ZPAW. Więcej na ten temat znaleźć można na stronie : http://www.zpav.pl/ozz/aktualnosci.php?idaktualnosci=201

Ale uwaga! Receptą na sukces dla stosujących element muzykoterapii w swojej firmie czy też salonie, restauracji, pasażu handlowym itd.. jest oprawa muzyczna dobrze dobrana do miejsca jak i oczekiwań klientów. W jednym miejscu muzyka relaksacyjna sprawdzi się bardzo dobrze w innym zniechęci klientów do lokalu. Dla salonu kosmetycznego lub hotelu spa i wellness brak takiej profesjonalnej i dobrze dobranej pod względem repertuaru muzyki może okazać się klęską, podobnie jak klęską będzie próba zastosowania muzyki relaksacyjnej w lokalu dyskotekowym lub pubie, gdzie zbiera się przede wszystkim młodzież nastawiona na decybele. Ale uwaga słowo PUB w tym przypadku nie musi dyskwalifikować muzyki relaksacyjnej czy muzyki tła bez opłat. Szeroka kolekcja profesjonalnej muzyki tła, której nie można usłyszeć na co dzień w radio, może okazać się ciekawym elementem marketingowym. Podobnie jest ze słuchaniem radia, za które poza abonamentem musimy jako przedsiębiorcy dodatkowo płacić w ramach upubliczniania muzyki. W niektórych miejscach jest ono wskazane w innych niepożądane. Wiele przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego spawy, że ich klienci przychodząc do nich chętnie odcięliby się od reklam radiowych, w kółko puszczanej tej samej muzyki i często absorbujących wiadomości z kraju i ze świata. Media żyją do lat z sensacji, tak więc trudno jest oczekiwać od większości rozgłośni radiowych czegoś innego. Radio to bardzo przydatna rzecz ale niekoniecznie w każdym lokalu.

Pamiętajmy jednak, że korzystając z muzyki, zarówno tej zwolnionej jaki i nie, korzystamy z efektu pracy całego sztabu ludzi od kompozytora, autora tekstu, po producenta i wydawcę. Tym osobom należy się zapłata za ich pracę. W przypadku muzyki zwolnionej otrzymują oni wynagrodzenie od wydawcy, który musi zawrzeć je w cenie płyty, w przypadku muzyki nie zwolnionej dodatkowo otrzymują tak zwane tantiemy, którymi zarządzają w ich imieniu organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi takie jak Zaiks, Stoart, Sawp i Zpaw.

Z powrotem

Szukaj:
Szukanie zaawansowane »

Koszyk

Twój koszyk jest jeszcze pusty!

Witamy ponownie

E-mail:
Hasło:
Zapomniałeś hasło?

Kontakt

Informacje i zamówienia telefoniczne w godzinach od 7:00 do 15:00

77 423 14 05
77 423 14 18
518 395 518
518 368 875
Napisz do nas

Serwis telefoniczny po godzinie 15:00, tel. 605 300 028

Promocje

Ukochane latino - Amor Latino

Ukochane latino - Amor Latino
zamiast 46,00 PLN
tylko 41,40 PLN
Oszczędzasz 10 % / 4,60 PLN

z 23 % VAT Wysyłka

Newsletter

E-mail:

Bestseller

Producent

Grupa klientów


Grupa klientów: Guest

Przyłącz się do nas na facebookuVTM - Youtube

Kto jest w sklepie?

Obecnie jest:
38 Gość/Gości oraz
0 zarejestrowany/nych użytkowników
Parse Time: 0.536s